keskiviikko 2. huhtikuuta 2014

25.


Miehen mukaan mulla pitää aina olla jotaki ressattavaa. Onhan mulla, esimerkiksi Aku Ankat ja valokuvat. Kummatki edellämainituista oon saanu nyt laitettua vuosittain pinoihin. Kumpiaki on suunnilleen yhtä monelta vuojelta. Nyt siis on motivaatio kohillaan. Enää puuttuu aikaa ja hetken rauhaa. Nämä kaks urakkaa on pyöriny tuola takaraivossa tekemättömien töitten lokerossa jo pitkään. Mutta kun kirjottaa ressiä aiheuttavan sekamelskan paperille, niin kyllä on taas helppo hengittää. Voi olla, että sitä motivaatiotaki löytyy kyseisiä hommia kohtaan.

Tänään tein ressilistan keittiön seinälle, käytetyn kirjekuoren sijaan. Vähän aikaa Aku Ankka pällisteli liitutaululla kera muitten hommien (Prinsessa oli lisänny listan loppuun huoneensa siivouksen). Poika näyttää tykkäävän mun listoista yhtä paljon ku isänsä. Vaikka samapa tuo. Ne mun paperiversiotki ressilistoista aina katoaa. En ikinä esim viivaa yli tehtyjä töitä. Ehkä ressilistan rauhoittava salaisuus onkin vain se asioiden listaaminen, ylöskirjoittaminen, ääneen sanominen. Ei sitä tekemätöntä ylimäärästä enää niin paljo ookkaan. 

Voin aivan hyvin tänä iltana alottaa äitin lainaaman kirjan, ja olla tekemättä mitään.

4 kommenttia:

  1. Nyt oli kyllä semmoinen teksti, että minä olisin voinut tämän kirjoittaa! Ja että sinäkin teet käytettyihin kirjekuoriin listoja! :)
    Juuri päivitin jääkaapin oveen hommalistan, jossa seuraavien päivien pakolliset. Minä viivaan yli, kun on valmista, se on hyvä tunne.
    Ja valokuvatilanne on sama: kuvakirja viime vuodesta kohta valmis, mutta hyvin monta vuotta vielä laittamatta...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Arvaa mitä! Mullaki viime vuojen kuvista kuvakirja tekeillä. :) Viimesetki vanhat oon teettäny paperille, vielä ku sais kansioon.

      Ressi- /hommalista on ihan ehoton! :)

      Poista
  2. Tuo on nii totta! Ku asiat kirjottaa yli, jo on heti helmpompi olla ja asiat muistaa paremmin! :)
    Niin hupasalta ku kuulostaaki, mutta mää kirjotan kotona kauppalistan, joka ylleensä jää kotia tai on takin taskusa mukana, mutta en tarvi sitä ennää kirjottamisen jäläkee. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aivan sama homma myös kauppalistojen kans! :) Jää mieleen ku kirjottaa ylös, mutta kaupassa ei tuu lappua kaivettua esille! :D

      Poista

Kiitos kommentista!